شناسهٔ خبر: 22000 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدير مسكن و ساختمان راه و شهرسازی استان گلستان:

۳۶۸۷ نفر از اعضای نظام مهندسی ساختمان گلستان پروانه اشتغال به كار دارند

محمود تیموری مدیرمسكن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان با اشاره به عضویت هفت هزار و ۹۷۱ نفر در سازمان نظام مهندسی استان طبق آخرین آمار سال ۹۵ گفت: از این تعداد سه هزار و ۶۸۷ نفر دارای پروانه اشتغال به كار هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، محمود تیموری در گفت و گویی خبری گفت: این پروانه‌ها در بخش مهندسی در رشته‌های عمران، معماری، برق، مكانیك، نقشه برداری، ترافیك، شهرسازی و كاردان‌های فنی ساختمان و معماران تجربی و انبوه سازان مسكن و ساختمان صادر شده است.

به گفته وی، در سال گذشته یك‌هزار و ۷۱۰  پروانه اشتغال به كار حرفه مهندسی در استان صادر شده و برای سال ۹۵ نیز، پیش‌بینی صدور یك‌هزار و ۸۰۰ پروانه شده است.

تیموری ادامه داد: پروانه اشتغال به كار مهندسی یك مدرك حرفه‌ای در خصوص احراز صلاحیت در بخش طراحی، نظارت و یا اجرا و ارتقای كیفیت ساختمان بوده و از این طریق، كار اجرای ساختمان صرفاً توسط عوامل حرفه‌ای انجام و از مداخله عوامل غیرحرفه‌ای جلوگیری می‌شود.

مدیرمسكن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: پروانه‌‌های اشتغال به كار به مدت سه سال اعتبار دارند و در صورت داشتن شرایط، مجدداً تا سه سال تمدید خواهد شد.

تیموری، استقبال حرفه ورزان را برای دریافت پروانه اشتغال به كار مهندسی در استان، بسیار چشمگیر دانست و گفت: این مساله در حالی است كه در هر مرحله از آزمون‌ها به‌طور میانگین سه هزار داوطلب شركت می‌كنند.

نظر شما